Jag kan allt!

Det är inte klokt vad jag kan mycket, som Bråkmakargatan-Lotta säger. "Jag kan allt förutom att vissla och åka slalom". Eftersom jag placerades på ett par skidor av mina föräldrar när jag var 2 år gammal med vaga förhoppningar om en ny Stenmark, samt med tanke på att jag kan vissla riktigt bra så borde kontentan vara att jag faktiskt kan allt! Skön insikt.

Det jag kan är: städa, dricka oändliga mängder vin och pandasprit, förnöja gäster med pinsamma felsägningar och allmäna idiotheter och reta upp äckliga slemhostgubbegrannar kl. 21.20.

Jag kan också: få in 5 nattgäster + mig själv i mitt rum,  maila massor med viktiga mail - i tid!, göra frågesport om vin (jag som inte är mer insatt i ämnet än "rött, vitt, blandat (rosé), gott, billigt, äckligt och billigt samt strö salt om du spillt") och plöja väg med min cykel i stan så att Lisa kan cykla lugnt i mitt bakvatten.

Och idag kunde jag även: eller snarare vågade jag göra det som varenda 11-årig småtjej med självaktning redan gjort; med andra ord ta hål i öronen. Nålar är ju så oerhört äckligt. Om någon nu (kanske nån 10-åring som väntar på att få klartecken) vill veta hur det känns så kan jag meddela att jag inte har nåt minne av hur det kändes, utan bara ljudet. Tryck ihop en häftapparat nära örat så har du ljudet live. Trycker du för nära behöver du inte betala 90 spänn per öra, då har du fixat hålen själv. Grattis isåfall!

För övrigt: så är det bra med personer man känt så länge att man kan kommunicera genom grymtningar, humningar, halva meningar eller snabbpratarsluddringar. Ulle's och min ständiga kommentar var "17 år!" även fast det egentligen var 16, 25 år ungefär, men ändå. Synd att Martina var tvungen att fara till Ungern, då hade hon kunnat vara med och grymta och sluddra, men hon hade fått lägga till ett år gällande mig. Eller när jag nu fick testa rutchkanan på hennes tomt i Täby....tänk att rutchkanor kan vara så brobyggande!

Lyssnar på: Tomas Andersson Wij, Cat Stevens, Kathryn Williams. Bara dessa tre, var tredje gång. Jag har snöat in totalt.

Peta inte på öronen
/Louise


Kommentarer
Postat av: rutschkanan

åh den gamla fina röda kanan! vi hade ju kvar den ända tills vi flyttade nästan, då jag personligen lade den på tippen. en sorgestund. senaste åren tjänade den även som hoppramp när jag o viktor byggde skidhopp på tomten. så tråkigt att jag inte kunde komma i helgen, hade varit kul att humma o umma med er!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback