Tänk att två så roliga män kan heta så lika!

Samtal vid lördagsfrukostbordet
(på scen moderen, faderen och dotra. I bakgrunden: Ring så spelar vi och lukten av bränt rostat bröd)

Moderen: "Louise, hur var det nu Karin Thunberg skrev i sin krönika i SvD idag...hmmm... Jo! Om det ringer en telefonförsäljare ska man säga som Reinfeldt gjorde..hur sa han nu...det var ju så roligt!"

Louise: "öh...va? Reinfeldt...vad har han med telefoner att....? *funderar febrilt* JASÅ! Ja du menar SEINFELDT!"

Moderen: "hehe...ja just ja, Seinfeldt, inte Reinfeldt!"

Louise: "haha, ja det är ju lite skillnad där ja...."


(Seinfeldt hade tydligen svarat en telefonförsäljare "jag är lite upptagen nu, men jag kan ta ditt hemnummer så kan vi talas vid när du slutat jobba för dagen". Måste prövas!)

Höger kan ibland vara vänster
/Louise

Kommentarer
Postat av: Emma

Haha! =) Man kan annars göra som pappa brukar svara....
Telefonförsäljaren: "Hej jag ringer från... Stör jag?"
Pappa:"Ja, det gör du"
Telefonförsäljaren: "Jaså, kan jag ringa tillbaka vid ett annat tillfälle?"
Pappa:"Nej."
Telefonförsäljaren: "Ähum... Nähä, tack då."

Eller som när glocalnet försökte sälja billigt bredband till mig och allt de erbjöd hade jag billigare med telia så det skulle bli dyrare att byta. Men hon gav sig inte iaf... Hon tyckte att deras var "bättre" bara... Ska _aldrig_ bli telefonförsäljare...
*kram*

2006-10-29 @ 21:27:14
Postat av: Hanna

Ha!

Jag har en annan bra tagen från en svensk komiker.

telefonförsäljaren ringer upp och presenterar sig som vanligt och föröker sälja något. Den uppringde kontrar då med att föröka sälja sina använda strumpor och ett paket kokostoppar på köpet....sedan escalerar samtalet mer och mer mellan de nu 2 försäljarna.

mycket roligt...bör provas hemma

2006-12-11 @ 13:06:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback