Jag och Gustav Vasa

Och världen snurrar vidare. Veckorna går så snabbt, och oftast befinner jag mig på cykeln känns det som. Vara hemma och inte göra något är sällsynt... Men allt är ju så roligt, så vansinnigt roligt, spännande, intressant. Ibland undrar jag hur det är att inte vara superengegerad.
Jag tror att det är de personerna som lyckas ha en partner.
Men jag är int bitter...faktiskt.

Jag har klippt mig. Eller snarare Världens Bästa Mats på Hårdoktorn.
Vi tänker likadant på något kusligt vis, jag har en idé jag egentligen inte vågar genomföra och han tar fram den utan pardon.  Man kan säga att det är en blandning av 20-talsfrilla och lite Gustav Vasa. Toknöjd. Gapskrattade dock först då han huggit av luggen.

Släktskapet var här på en kortvisit, mamma och grandparenteserna. Ack så välkomna de var, har haft grym hemlängtan som inte går över på något sätt alls. Nu har jag fått mig lite prat och en hel del mat (frysen full!) och lite mindre hemlängtan. De lämnade kvar något ogreppbart men hemtrevligt och varmt i min lägenhet. En trygghet.

Till Lotta: "Men Lars- det luktar ju....Anthon Berg?!" "Kooonstigt vaaaa?!!!"
Att de andra stod ut med oss två under projektskrivandets sista timma är fortfarande en gåta för mig. När jag sätter igång med grisnöffskrattandet så har det definitivt gått för långt....

Luft
/Louise

Åhåhå!!! Trodde aldrig detta skulle inträffa men ÄNTLIGEN! "Rapport till himlen" och "Silvermannen" har kommit ut på DVD! Diffusa minnen från barndomen av dessa oerhört fantastiska tv-serier. Lycka.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback