Kontraster

Ah merde, quelle jour, quelle soir.

Antagligen felgrammatikat men ändå.

Det blev en sån kontrast mot fjällvandrarhelgen och nu senast seglarhelgen med den sköna träbåten och dom miffiga vildarna i Vild! (ja utropstecknet hör till även fast jag inte är så utropstecknig idag)

Bara vara.
Sova under stjärntaket två nätter, för mycket stjärndamm eller Vintergata för att se stjärnbilder, för mycket vackert för att somna. Klappa hund. Bli lite sjösjuk. Känna vinden rensa kropp själ och hjärna. Lägga allt bök och skit åt sidan för att finna en stillhetsoas mitt i vindarna och vågorna.
Bada morgondopp i stilla vatten.

Måndagsmorgon kontrast upp och ner, försök till ordförandeskap förvirring förtvivlan oorganisering irrelevans noll empati  noll sympati idioti hysteri,  egoism uppgivenhet katastrofalt tokskit rakt åt skogen. Att folk ALDRIG kan lära sig lyssna. Jag och Lotta önskade chips, sprit (alt. läsk), film och filt i soffan ikväll. Hoppas hon fick det, jag fick ett ostädat kök istället....och en avgrävd telefonkabel.


/Louise, som behöver en cykelpump för själen

Kommentarer
Postat av: martina

jej va kul att du börjat bloggeliblogga!! bra idé. själv är man ju gammal i gemet, (eller häftklammern? har aldrig tänkt på att det blir gemet som i ett gem man sätter ihop papper med, men så börjar jag undra nu om det heter 'gammal i gamet' men man uttalar det ju ändå som gemet som i pappersgem. nästan så att det är värt ett eget inlägg på min egen blog) men det är ju lysande att även du äntrat denna smått löjliga och beroendeframkallande värld! välkommen ska du vara :) Tycker för övrigt virrhonansirrfarder var briljant, dock tog det säkert jättelänge innan jag kom fram till vad det egentligen stod. läste först irrhönans virrfadder och då ville den inte alls hitta adressen men till slut hamnade jag rätt. haha jag kan inte sluta skriva men nu ska jag äta godis o tentaplugga. eller förlåt, man fick ju inte prata om socker i din närhet :) hare bra yo.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback