Lärdomar

Lärdomar av jobbet:

- det är jävligt äckligt att ha en undulat flaxande kring huvudet samtidigt som man förklarar avfallssortering. Som extra topping satte sig skrället på mitt huvud två gånger. Som vassa häxnaglar. Brrr... ("han är så söt så lille putte")

- i Chile samlas potatisskal ihop i skolorna, som sedan planteras om ute på landet och blir nya potatisar. I Sverige är det för kallt för att göra så.

- Stormskällande blodtörstiga hundar som skulle kunna äta upp halva mig utan att tugga, kan bli rätt söta och keliga om man kliar dem bakom örat.

- Slutar man jobba när man är 59 och inte har varit VD för nån bank så får man 7000 kr i pension. Ja, mamma, jag ska snart börja spara....

- Även om man är hemma, och det hörs att man är hemma, så kan man fortfarande LÅTSAS att man inte är hemma.


Kvällens osagda citat till den lille lille servitören på Trappan:
L.L.S.P.T: "Okej tjejer, då kommer snart eran mat"
Louise tänker säga " Ja, och du kommer säkert snart in i målbrottet"

Lisa tyckte att jag var lite elak. Fast hon sa sen att man får tänka sånt. Tur att jag inte har tourettes eller liknande (eller att jag inte druckit mer än jag hunnit med).

Trevlig hälg! (han hette Hasse)
/Louise, humorminister

Kommentarer
Postat av: Tech

Hmm. "I Chile samlas potatisskal ihop i skolorna, som sedan planteras om ute på landet och blir nya potatisar". Är det skolorna man planterar då och som växer upp till nya potatisar? Bygger man nya skolor sen som kan samla upp det nya potatisskalet? ;-)

kram kram

(I just löv syftningsfel)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback