Skrattretande

Ödets, eller aprils ironi är så underbart roligt!
Sitter hemma, i huset norr om Stockholm, där pollen och påskliljor glatt blandar sig med varandra i en gul soppa, och som grädde på moset så - snöar det!
Som sagt; det är underbart roligt.

För tänk på alla som ställt ut grillarna, och får snökryddad flintastek till lunch.
Tänk på alla som satt frön i jorden, och nu hysteriskt måste gräva upp dem och lägga dom på elementen.
Och, se detta framför er: pollenkorvar som hänger från träden, redo att göra livet till ett helvete för folk, tillbakabildas, dras in i trädet - schlooooorp - poff borta.
(För att inte glömma solgrisarna som ligger inoljade på terrasserna och nu förvandlas till förfrusna snögubbar)
HAHA!

Ut i kälkbackarna
/Louise, den enda riktiga häxan

Kommentarer
Postat av: Herr H

Ja, läs mitt inlägg om påsken igen så märker du nog ett par rader där jag nämner att: "Första veckan i april är alltid skitväder" - Det slår aldrig fel! =)

Gillar det dock inte... Hade vant mig vid att kunna värma mig i solen. Istället får jag nu återigen frysa om slakblöta fossingar - Inge kul.

Hatar den jävla påsken...


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback