Ej längre ätbar filt

Åh, detta fuktiga kvalmiga väder....extremframkallare av svett. Min syster påminde mig vänligt om när vi åkte tåg till Göteborg i juli. Jag hade apstressat och burit tungt och dessväre glömt deodoranta mig. Man kan väl säga som så, att hon ångrade bittert att hon beställt långsamt-tåg-biljetter då hon nu fick några extra timmar i min odör. Ehm, f'låt...hade dessutom glömt igår igen, fast då hade jag inte sprungit till tåget utan istället fått ett hormonhopp som hette duga- helvetet på jorden! Jag var helt plötsligt gråtokontrollerad tonåring med noll visioner och tårkapacitet för en blåval. Tillsatta hormoner kan ibland spela en stora spratt....synd bara att det var tvunget att vara under Stora Jävla Familjemiddagen. Så otroligt jobbig man kan vara ibland...men men, det var inte jag utan ringen som talade, så det så! (nej, ingen förlovningsring utan snarare en som ska motverka förlovningar på kort basis). Efter Stora Jävla Familjemiddagen tänker jag dessutom fjärma mig från familjeliv så länge jag bara kan, mitt bestämda konstaterande när kvällen led mot sitt slut var att jag fan aldrig ska skaffa man och barn utan en istället en hund. Billigare, tystare och trofastare....ser framemot det.

Det börjar dra ihop sig ordentligt. Yllefilten med champagne- och brieostsmak har fått sig en tvätt, lakanen är packade och jag har räknat ut att jag måste ha med mig 10 par skor. 10! Det är ju absurt. I all iver att packa minimalistiskt så testade jag att ta sönder mobilen och se om den innehöll något oviktigt. Det gjorde den, för det blev en mojäng över när jag satte ihop den igen. Knapparna känns lite slappare nu...men jag har säkert sparat 1 gram! Det är ju underbart.

Och nu har jag säkert bara 50 skivor kvar att lägga in i datorn. En riktig helvkäll blir det, gött!

Med konstig frisyr
/Lojs

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback