Uppblåsta uppblåsbara bad-djur

Hur kan "datorn, kläder, sängkläder och några böcker" fylla en hel jäkla bil?
Någon måste ha petat ner uppblåsbara bad-djur i min packning (uppblåsta), det är den enda rimliga förklaringen jag kan komma fram till.....

Men nu är faktiskt allt packat, förutom livlinan/dagboken som uppenbarligen rymt. Hoppas den inte fallit i orätta händer, då kan jag vara rökt (om nån inte gillar det jag skrivit) alt. mångmiljonär (om nån publicerar nåt viktigt och är ärlig om att jag skrev det) alt. rättshaverist (om nån publicerar i sitt eget namn och jag kommer på det och blir tokig). Alla alternativ känns rätt jobbiga (för VAD skulle man egentligen göra med några miljoner? Jag kan faktiskt inte komma på något; jag är inte i desperat behov av en lyxyacht eller en jättetv lika stor som Skatteskrapan).

Igår fastnade jag mitt inne i staden, bara för att nån jävel till snorunge krypt in i tunnelbanetunneln för att KLOTTRA litegranna. Tunnelbanan fick stanna på Östermalmstorg i en timma, ersättningsbussar kom inte, taxisarna körde för fullt och folk hade noll koll på läget. Men, himla trevligt hade vi faktiskt, alla pratar med alla och garvar åt det absurda i situationen. Och jag, tyskan, fransmannen och tjejen från "en bit utanför Åkersberga" (=vischan) fick ju tillslut tag i en taxi ("öööh...what is ö cäb?" "un taxi..." "ahaaa je compris"). Och så kom jag hem, nöjd med Simpsonsfilmen och glad att Roslagsbanan iallafall gick som en klocka.

Mot Skåneland!
/Louise

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback