Ner och Upp

Man blir ju deprimerad och alldeles yllefiltsgrå av detta väder. Pissregn. Islyktan som engagerat oss hela julen är smält.  Blankisen på Sjön hann aldrig provas för en skridskotur, utan smälter nu undan med en sorgsen hastighet. "Hej mitt vinterland"-et, med snö på mark och träd försvann på julafton. Merry krissmass. Klimatförändringar? Humhumhum händerna över öronen. Åker kollektivt så mycket det bara går och har nekat bilen så mycket det går i jul. Ändå en piss i missisippi. Snön smälte iallafall.

Det är mycket att bli deprimerad över. Värst var nog damen ~ 17 år med överblonderat hår, orange-t ansikte (nån timma för länge i den mänskliga smörgåsgrillen?), kortkort kjol och inga strumpbyxor. Benen var röda av köld och jag blir bara så trött på det. Trött på könsidealen som verkar vara helt uppfuckade i dessa rödbenta damers värld (eller snarare männens värld?), trött på att jag bryr mig. Fast den dagen man slutar bry sig om folk känns mer skrämmande.

Men allt är ju inte deprimerande. Systern har en fin rund mage med en parvel i, brorsans större parvel är skojig och söt, mina skor är varma och sköna, jag har ett lånat busskort så att SL inte får ett öre av mig, jag har vänner än här, än där och alla är fina. Jag har äntligen sett Tintin-utställningen (lycka!) och jag drack världens godaste julmust i jul (Grebbestads). 2007 blev bättre än 2006, och 2008 ska slå alla rekord hade jag tänkt. Det får bli årets nyårslöfte.

Håll er långt borta från raketerna!
/Louise

Kommentarer
Postat av: Hanna

Hej hopp nu e det ju snö!!!! får ite bli neggig det finns ju inget dåligt väder bara...

Dessutom tror jag inte att det är männens värld heller det är kvinnor som får oss andra kvinnor att tro att vi måste se ut på ett visst sätt. Gör en undersökning bland nina manliga vänner....jag har märkt att det inte är så många som gillar det ideal som man ska vara idag. Vem styr alla tjej tidningar kvinliga redaktörer, allt är kvinnors kamp mot kvionnor i denna uråldriga parningsdans som har urartat totalt.
Kram på dig (man kan göra snölyktor i frysen oxå)hoppas du han njuta av snön i går och fredags innan du flög söderut.

2008-01-06 @ 11:11:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback