Hej hyresgubbar ring på dörren, och låt oss lustiga vara...

Gårdagskvällens lärdom:

Gubbar från Hyresrättsföreningen är inte tv-pejlare. Men det är ändå säkrast att gömma manicken under en filt. Och lite kläder. Och gömma sladden under sängen. MITT UNDER OC! Jag som laddat hela dagen, grrr (om man vaknar 08.30 och sen är fastankrad i sängen under hela dagen och på så vis får koll på allt man inte ville veta på burken, då kan man bli lätt irriterad när man laddat så länge). Vill bara tillägga att jag inte har nån manick, förresten.

Gubbar från Hyresrättsföreningen håller ögonen på dig. Värsta KGB, CIA eller tanten i 15 A för den delen (hon spanar genom gardinerna, så det så). "Vi har kollat igenom LISTAN och i detta huset så stod inte du med, och inte en del andra heller". LISTAN verkar lite otäck. Tänk om jag skriver på, och sen så om några år så kan den användas som bevismaterial mot mig. Typ som kommunisthäxjakten i USA för några år sen (typ 50).

Gubbar från Hyresrättsföreningen tycker om att prata och kanske inte så mycket att lyssna. Då jag låg sjuk hemma hade jag inte så överdrivet stor lust att stå och dividera i dörren utan ville mest dråsa ner i säng. "Har du nån information jag kan läsa om istället, jag har influensa...." (ok, kanske inte flunsa, men man ska ta till i överkant) "Jaså, ojdå, ja, jag har också varit sjuk, ojoj, jättesjuk, men vet du, jag gick till doktorn och eftersom jag hade nån annan åkomma så fick jag medecin mot förkylningen också, ja, de ger ju vanligtvis inte ut sånt annars, men eftersom jag hade den dära andra åkomman så.....kommer du från Skåne? Nähä, jaså, du var bara hes, ja haha , ja det lät då som du kom från Skåne.." MEN HÅLL TYST FÖR BÖVELEN! sa jag inte. Men det hade varit skoj.

Gubbar från Hyresrättsföreningen kommer tillbaka på söndag och då måste jag ha läst igenom den jävla foldern jag fick från honom. Min plan är att a) inte öppna och gömma mig i garderoben. b) öppna och säga att jag har kräksjukan. c) peta ut foldern genom brevinkastet och sen en lapp där det står "nej tack" på. d) öppna dörren (modigaste alternativet) och säga att jag inte är intresserad, jag tycker det är skoj att lira ensampingis....


Spik i svalget (känns det som)
/Louise

Kommentarer
Postat av: Tech

Nar jag rakade ut for hyresgastgubben lyckades jag overtyga honom om att det inte var vart att vara med. De gjorde reklam om att de lyckats fa hyreshojningen att bli bara x % istallet for y % och att deras medlemsavgift bara var z kronor. Det ironiska var att deras medlemsavgift var hogre an det jag tjanade pa att de forhandlat ner hyran. Alltsa dissade jag dem (trots att jag tydligen var den enda i mitt hus som inte var med, tihi)

2007-02-20 @ 07:46:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback