Klagosång

Så slog det till igen.

Digerdöden. Pesten. Fågelinfluensan. Eller, för att vara mer uppriktig: en helt vanlig förkylning.
Men fy satan, den gör ont. Huvudet sprängs snart. Ögonen ploppar ur sina hålor. Tänderna, om de bara kunde ramla ut så de slutade värka....pannan känns som nån drämt en stekpanna rakt på den.
Jag börjar förstå varför jag aldrig varit sugen på boxning. Ajaj.

Och så slår även den gamla klassikern till; det dåliga samvetet. För det dåliga samvetet säger att det finns inget viktigare än din utbildning och att jobba med de andra i basgruppen, att hänga med i det hysteriska tempot som det just nu är. Genomled 4 timmars föreläsning idag om epidemiologi. Vilken ironi....

Det dåliga samvetet säger att jag har redan tagit en vecka ledigt för en ren jävla lyx-lust-resa till franska alperna (det var underbart, förresten) och att jag banne mig borde pallra mig till plugget om jag så hade huggit av båda fötterna. Men jag orkar faktiskt inte. Och smittskyddsmannen sa att man ska stanna hemma. Jävla svenska jantelag som man alltid släpar på.
Jag är trött på Sverige.
Och förbannat trött på att ligga i sängen.

Hej hopp snöglopp
/Louise Gnällanka


Minnen från en annan värld....en glass-iär.
Glass-iär

Kommentarer
Postat av: Emma

Man får faktiskt, nä man _måste_, vara hemma när man inte är frisk! Det har jag intalat mig själv hela kvällen. För känner en begynnande förkylning i kroppen och tvingar mig själv att inte träna... *iiiii* vad svårt det är!! *krya-på-dig-kram*

Postat av: martina

åååh jag längtar så tills vi fått allas bilder från resan!! oscar lovade att de skulle lägga upp allt på nån server så vi kunde dela med oss till varandra, det låter bra det om det nu blir av. antar att du fick en släng av sjukan som vi alla drabbades lite av. hoppas du mår bättre snart! o tack för en gryyym vecka :D

2007-02-07 @ 20:00:38
URL: http://www.martinasord.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback