Men vem var idioten egentligen?

Nu börjar det verkligen bli dax att skaffa titthål i dörren.

Igårkväll, under pannkaksmiddagen, så knackar det på dörren. Därutanför står en, utseendemässigt iallafall, normal kille och frågar mig om han stör. Öh nää, sa jag med blå tunga. Inte en ljugtunga utan en sylttunga. Vart han kom ifrån kommer jag inte ihåg. Synd, det hade varit intressant.

-Louise, är du intresserad av kunskap och allmänbildning?

- Öhm, jag får en hel del sånt på universitetet där jag pluggar.

- Ja, du ser ju smart ut.

Sa han med oerhörd ironi i tonfallet och vände sig om och ringde på nästa dörr. Jag stod gapande kvar i dörren och visste inte riktigt vad jag skulle göra.....men stängde sen och skrattade med pannkaksgästen.

Som sagt, dax att skaffa sig ett titthål.....och en idiotmätare så att jag vet om jag ska öppna dörren eller inte.

112681-17

Temmelkalaset blev lysande. 9 temmelhungriga vänner som glatt mumsade temlor, en del med lakritsströssel. Gott. Florsocker i hela köket, påströsslat med ett rivjärn (!). Alla knep är bra förutom de dåliga!!

Mer temlor åt folket!
/Louise Sventon






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback