Stålmannens näsa utsattes aldrig för slakterier

Lärdom: Använd inte näsdroppar till din igenkorkade näsa innan du ska besöka ett slakteri. För det luktar. Äckligt. Och med en nynäsdroppad näsa så har man bättre luktsinne än Stålmannens röntgensyn.

Morbida bilder, som efter en stund inte längre var så upprörande. Man vänjer sig liksom. Iallafall lite. Döda kor skalas. Fascinerande och äckligt på samma gång. Kanske därför jag inte gillar skräckfilmer. För att jag inte gillar att frossa i morbiditet. Förstår att en del är veggosar. Jag är det inte. Och om jag skulle så skulle det inte bero på de morbida bilderna. Fast, erkännas bör att suget efter kött inte var så stort efter besöket. Inte efter falukorv heller. Shit, har aldrig sett så många falukorvar förut. Eller falukorvssmeten, på hundratals meter rullband.

Ödets ironi i psykbryt. Jag fick lite lätt psykbryt över att c-uppsatsidén i princip ska vara klar innan vi ens haft ett seminarium om hur vi ska gå till väga. Idag fick vi svar från ett företag som vill ha uppsats skriven; de är intresserade av oss. Fick psykbryt igen, för hur ska jag (vi egentligen, men det är min egen förmåga jag ifrågasätter) klara av att göra det arbetet de vill ha gjort och jag kan ju inget och tänk om det bara blir fel och..... Ständigt dessa psykbryt. Gå runt i cirklar i lägenheten, fnatta fram och tillbaka. Ringde mormor, som sa nåt om att man gör så gott man kan och det blir säkert bra. Mormor säger bra grejjer.

Imorgon är det onsdag på riktigt. Idag var det onsdag på låtsas.
Idag (tisdag, inte onsdag) trollade Johan bort en vecka, jag fick panik, sen trollade han tillbaka den.
Han kan konster, den mannen.

Hokus pokus, ät en krokus
/Louise

Kommentarer
Postat av: Hank Williams

Är hemma, redo för att återigen ta tag i uppsatsen jag med. Har ackumulerat en försvarlig mängd ångest, huvudvärk och magsår som behöver sitt utlopp i form av terapisamtal och klättring (funderar även på att ringa massageakademin och se ifall de har en tid över men då blir jag säkert bara sjuk som sist, för tre år sen...).

Ja, jag är hemma igen =)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback