En titt in i hjärnan

Ibland skulle jag vilja kunna ta en ordentlig titt in i min hjärna och se vad som ligger och skramlar där. Gärna i "Drömcentrum" eller vad det nu kan heta. Det är tröttsamt att drömma så intensivt som jag gör, varenda natt, nya mystiska drömmar som knappast kan förutsäga framtid, eller ens dåtid....

Nattens dröm (fragment):

- En kompis strul (för 5 år sen) ger mig ett meddelande, spritsat i grön kristyr på en stor pepparkaka formad som en gran. Meddelandet är en punktlista över vad en f.d. kärlek till mig gjort för snedsteg (när det begav sig, för X antal år sen....).
- Sen är jag på Skansen. Det går en flod genom Skansen. Eftersom det är såna fruktansvärda bilköer i Stockholm så, helt självklart: tar bussarna och hästdroskorna (?!) vägen genom floden. De FLYTER fram.
- Och sen är vi (ett kajakpaddlargäng, var vi nu kom ifrån) på ett kommunhus och ska lämna igen en nyckel vi lånat, men ingen vill ta emot den eller ens tala om vart vi kan lägga den.


Dröm för några dagar sen (fragment):
Kommer hela tiden försent till universitetet. Börjar prata med en kille och han visar sig vara jättetrevlig. Gud så kul vi hade tillsammans, tills han börjar kittla mig. Alltså; inte sån där rolig kittling utan ren tortyrkittling. Sådär att man skrattar för att det kittlas så mycket, men gråter för att man inte kan få idioten att sluta.
Sen tog det mig hela dagen (off- dream) att komma på vem det var som kittlade mig.... och tillslut så föll det ner: det var "sektionskillen" som jag stött på i dammtråkiga sammanhang 3 gånger. Att han ens låg kvar i min hjärna är obegripligt.

Julhelgsdrömmen (fragment):
Jag sitter och äter. Och på tallriken ligger helt plötsligt ett ansikte. På min gaffel sitter en näsa. Fy fan vad äckligt det var! HUÄÄÄHCKKK!! Jag minns verkligen den där mjuka, lite gummiaktiga konsistensen. Med lite småfjunluddig yta.

Förra månaden (fragment):
Jag och vänner har åkt till Roskildefestivalen. Men, sjävklart, så tappar jag bort dom. Plus att dom har tagit min packning. Så helt plötsligt är jag övergiven och utan alla viktiga saker och....festivalen är plötsligt i en borg?! Jag uppmanas att "ta det lugnt, du är ju på festival..." men jag irrar istället runt i borgen. Irrfärder. Men jag hann se Looptroop innan jag vaknade iallafall.


Men när får man se drömprinsen?
/Louise

Kommentarer
Postat av: Emma

Undrar vad Freud hade sagt om dessa drömmarna... :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback