En inre tillfredsställelse

Jag sydde mig en kjol med budskapet från en utav världens vettigaste tecknade figurer; Karl- Bertil Jonsson.
För er som missat honom så är han påhittad av Tage Danielsson och tecknad utav ännu en världsbäst figur (dock är han inte tecknad själv); Per Åhlin.

Men iallafall, så ger Karl-Bertil Jonsson oss många klockrena citat, och ett utav dem är.....


112681-32

Och det låter ju himla fint, inte sant?
Jag har kjolen på jobbet.

Problemet är bara att jag inte känner att jag gör ett väl utfört arbete.
Som dörrknackande informatör så hänger det ganska mycket på att någon är hemma....
...och jag har dålig karma eller något. Knappt en dammråtta är hemma.
Jag vill ha något att bita, ta tag i något ordentligt, GÖRA. Inte bara plinga på och vänta. Plinga och vänta.
Åh, suck. Man ska inte gnälla, jag har ju iallafall ett jobb.

112681-31

Kan man sen säga att kjolen är ett väl utfört arbete?
Mnja. Skulle ju sicksacka och fålla. Och sätta dit en knapp.
Men allt går att skylla på värmen.... (fast jag har ganska mycket "inre tillfredsställelse" av att jag gjort den).

Aja, något bidrar man väl iallafall till "samhällets grund" och kanske blir världen en någorlunda bättre plats att leva på när Norrköpingarna börjat sortera sitt matavfall.
Men ibland känns allt så fjuttigt.

Håll hårt i saftglaset (om ni inte vill ha ett kladdigt skrivbord)
/Lojs

Kommentarer
Postat av: Emma

Åååååå visst är han bra, Karl-Bertil! :o)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback