Om....

Har ni hört Trazan och Banarnes "Om-Sång"?




Hade jag fått vad jag aldrig fick
så hade det gått som det aldrig gick
Hade jag mött den jag aldrig mötte
och hade skött det jag aldrig skötte















Och hade jag känt vad jag aldrig kände
hade åtskilligt hänt som nu aldrig hände
Ja, hade jag gått dit jag aldrig går
så hade jag stått där jag inte står


Läs den igen....långsamt.....och....poff!
så kan man påminna sig själv att titta lite mera framåt än bakåt.
Fast hade jag aldrig råkat nämna en liten detalj, så hade vännen och jag
aldrig upptäckt att vi släpar på samma problem, och hade jag inte nämnt
den detaljen hade jag inte fått reda på att det finns lösningar.



Midsommar var helt kalasfint. Jag fick hoppa små grodor och små elefanter
runt midsommarstången, blomsterkrans på skallen, braiga vänner på altanen
och lyckan över att kunna spela musik högt utan att behöva tänka på grannarna...
Och en sån midsommardag sen då - Nordiska muséet, en promenad i ett skönt
stilla regn (eller i blöt luft, som Emma sa), en semla hos en syster
(kan man börja med dom i oktober kan man väl avsluta i juni...)
och Pixars "Cars" på kvällen. Helt sjukt bra.


Vänd inte ljuslyktan upp och ner (det blir så många skärvor då)
/Louise


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback