Slit inte ut er

Om att träna på ett utav Norrköpings billigaste gym:

Ska man behöva sätta upp en skylt med "stör ej" när man tränar?
Eller trycka en tröja med "Nej, jag är inte intresserad av dig"?
Och varför är det enbart män som lägger sig i ens träning? (kanske för att antalet kvinnor på gymet lätt kan räknas på ena handen, förutsatt att man råkat hugga av sig fyra av fingrarna) (nej, förlåt jag glömde, det finns en del kvinnor i det jättestora varma-mackor-järnet/solariet).

Det skulle vara så himla skönt att bara få träna ifred, Josse och jag, och slippa blickarna och kommentarerna om hur man ska göra samt dagens lilla punchline: "akta så ni inte sliter ut er". Bara för att vi har det trevligt och pratar mellan lyften. Bara för att jag är en svagis och inte kan hålla på och jonglera med vikter lika stora och tunga som minidinousaurier.

Jag säger minsann inte åt dem att de ser ut att formligen skita ner sig när de lyfter sina (för tunga) vikter.
Borde kanske kontra med det nästa gång.

Nä, låt oss vara ifred, och jag går inte på Josses teori om att de glor för att vi är snygga, för jag är allt annat än snygg där. Röd som en tomat och svettig som ett as....

Folkparken luktar kaninpiss.
Haga luktar bränt gummi (ny asfalt).
Gymmet luktar testosteronstinn svett.
Allt ger mig kväljningar.

Åh, suck
/Lo

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback