Och så lite gnäll

Dagens står-mig-upp-i-halsen-ämne: Det SuperStudentikosa.
Det overallfanatiska, hysteriskt märkessamlande, överalkoholiserade gängen som har så roligt så roligt, ja jävlar så ROLIGT vi har, se så roligt vi har, ingen har det roligare än vi, ja roligt har vi!, den smala världsbilden, persondyrkanskulten, nä jag kräks på det. Jag blev aldrig riktigt student-studenten, tänk att plugga på LiU och inte ha varit på en endaste liten kravall! Ja; tänk. Tänk så skönt. Tänk att slippa att stappla runt i en overall (det mest osexiga plagg som nånsin konstruerats), tänk att inte behöva hälla i sig liter med alkohol för att överhuvudtaget stå ut med skiten till musik som spelas i högtalarna, tänk att slippa.... Tänk att jag klarar mig utan. Jag blir så trött på dem, som tar sitt osexiga märkessamlande klädesplagg som en stor ursäkt för att supa bort varenda vettig hjärncell. Jag blir så trött.

Jag ska inte kasta snöbollar med grus i när jag ändå tycker att en hel del är rätt kul ändå - ingick i laget Spetskompetens i darttävlingen DÖMD i helgen (kastade pil så att min högerarm säger aj idag), studentikost på lagom nivå och en massa roliga människor. Att vi dessutom gick så långt som till kvartsfinal gjorde saken ännu roligare! (plus att vi definitivt var det snyggaste laget i vår snoffsiga outfit).

Nä, jag tänker nog fortsätta vara en lagomt studentikosdistanserad student även i framtiden, med lagoma inslag av trevligheter på lagom nivå. För vi har ju alla ett val här i livet......

....och nu väljer jag att gå på jakt efter nattens förlorade timma....

Lyssna på Kaki King
/Lojsan

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback