Pollenchock!

Hur vet man alldeles säkert att det är vår?

Är det fåglarnas överhysteriska glädjesång över solljuset?
Är det alla människor som helt plötsligt ploppar upp överallt, leende, kisande mot den lysande energibollen?
Eller, är det den barnsliga lyckan över att se några snödroppar som gör att man vet att det alldeles säkert är vår?

Nä!

Det absoluta ulitimata vårtecknet är att jag sitter och slår på www.fass.se och undersöker vilka allergipiller jag ska stoppa i mig. Sitter med inte mindre än fyra olika sorters piller i min hand - Cidron, Aerius, Cetrizin och Clarityn.
En fin liten samling :-) Och vilka minnen sen! Aeriusarna kom via post från pillerlangaren Mamma, Cidron inhandlades i Nässjö eftersom jag var allergisk mot husen i staden (helmysko, men sant!), Clarityn kom än en gång via post från pillerlangaren (då det visade sig att Cidronen var extremt trötthetsframkallande och det är typiskt dåligt när man är på praktik...zzz...) och Cetrizinen bara dök upp.

Så, åter in i snorighetens dimma, kära pollenallergiker. Om det blir riktigt illa kan vi börja ha stödmöten och sitta i isolerade rum och prata olika piller och sprida konspirationsteorier om att det är Reinfeldt som ligger bakom pollenchocken (varför han nu skulle göra det?).

Kli kli kli kli.....a inte i ögonen (är den mest idiotiska kommentar man kan få från icke-allergiker!)
/Louise, expertallergiker




Kommentarer
Postat av: martina

Ojoj, jag bävar för den dag då pollenhalterna skjuter i höjden även här i stan! Förra året trodde jag att jag hade klarat mig helt, men så en helg hände något och det slog till med full kraft. Tji fick jag. Men jag tänkte tipsa dig om en liten finurlig grej som Marianna använder sig av för sina bihålor som ofta orsakar henne en hel del problem och som tydligen skall hjälpa lite mot pollen också, nämligen en nässköljare! Du kanske redan har provat det, men annars är det som en lite vattenkanna i lustig form som man helt enkelt sköljer igenom näsan med och på så sätt rensar bort massor utav de elaka partiklar som fastnar där och sitter kvar och kan orsaka besvär trots att man för tillfället inte utsätts för några pollen. Finns att få tag på i hälsokostaffärer/naturapotek :) Och det kan ju aldrig skada med rena flimmerhår om inte annat haha! Kram på dig!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback