Det är advent*

Hur jävla patetiskt är det inte att vänta?

Det känns som om jag bara väntat hela dagen. Vänta vänta vänta.

Jag kutade till spånkan tidigt i morse för att inte missa den.
Vänta 6 minuter.

Trodde jag skulle göra ett snabbt och snyggt byte från spånka till buss. Nehe.
Vänta 20 minuter (= missa inbokad tid)

Vänta på bröddeg som jäser.
Vänta på utbakade bröd som jäser mera.
Vänta på att bröden ska bli gräddade.

Vänta på att klättrandet ska bekräftas eller avbokas. Tji.

Vänta på att tvättiden imorgonbitti ska starta (sortera tvätt)

Vänta på att fötterna ska bli varma av sig själva. Tji. (de är för all framtid förstörda. jävla påskturer. jävla pjäxor.jävla)

Vänta på att jag ska bli trött så att jag iallafall kan få sova. Åh, tråkigt.

Det är så patetiskt och tråkigt att vänta.
Man skulle kunna se detta som en vändpunkt, att jag borde gå ut i vårkvällen och göra världen till min eller nåt annat fjantigt, men tji. Det är gråmulet och kallt och läskigt. Det är helt enkelt bara att.........

....vänta.

Den som väntar på något gott, väntar alltid för länge
/Louise, inte van att vara ledig


* ja vad fan....advent betyder väl vänta? eller längta? eller betydde det helt enkelt lussekatt? who knows. inte jag.

Kommentarer
Postat av: Adventus

Advent= I väntan på
Verkar lite som det du gör - Väntar på att allt ska hända åt dig. Icke min vän! Inget är värt något om man inte kämpar för det.

2007-05-29 @ 20:00:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback