The soundtrack of my life


Okej, Emma gjorde det för att Isabel gjorde det och nu gör jag det också.
Chanstonsätter livet!
Skickar vidare stafettpinnen till den som orkar ta den.


So, here´s how it works:
1. Open your library (iTunes, Winamp, Media Player, iPod, etc)
2. Put it on shuffle
3. Press play
4. For every question, type the song that´s playing
5. When you go to a new question, press the next button
6. Don´t lie and try to pretend you´re cool!


Opening Credits:
De svåraste orden - [ingenting]

Oj. Där stannade hjärtat nån sekund. Introt på den låten är....ja, man lyfter litegranna.
Och nån gång ska väl de orden uttalas...


Waking up:
Hallelujah - Nick Cave & The Bad Seeds
Om man vill vakna med en smak av gymnasiet 


Falling in Love:
Walk me home - Dub Sweden
Haha...ja just det. Walk me home :o)


Fight Song:
Jag har drömt... - Sofia Karlsson
Kanske inte världens mest stridseggande låt. Kanske mer slagsmål med själen...

"Jag har trott att alla stormarna som rasat,
i min själ skulle blandas till en vansinnig sång.
Att där jag snavat över helvetet och fasat,
jag skulle lära mig dess visor en gång"


Breaking up:
Là où je suis née - Camille
När man lyssnar på Camille blir det vår och det luktar syrentung natt, med kanske en och annan uppbrottstår i ögat...


Prom:
Fever - Starsailor
Hm...ja, om "promen" skulle vara sådär tonårsångestladdad så skulle väl den låten funka...


Life:
Lotteriet - Opp och hoppa Morfar Prosten! (uppläsare Margareta Krook) (ljudbok, eller vad det kallas..)
Ja, om inte Anton och Morfar Prosten kan symbolisera livet så vet jag inte vad som skulle passa bättre! :-D


Driving:
Badfish - Sublime
Okej då.


Flash Back:
Vivir sin aire - Maná
Jodå, det blir några flashbackar.... Grusplaner och pizzor.


Getting Back Together:
A rush of blood to the head - Coldplay
Ja, det är väl ungefär så det skulle vara:

"And honey
All the movements youre starting to make
See me crumble and fall on my face
And I know the mistakes that I made
See it all disappear without a trace
And they call as they beckon you on
They say start as you mean to go on
Start as you mean to go on"



Wedding:
Four ages (Part II) - The Soundtrack Of Our Lives
Ah! Tänk att vandra ut från kyrkan till den här låten med näven i luften....


Birth of a Child:
The Mule - The Magic Numbers
Skulle ungen ploppa ut till den här låten så skulle den få en bra start på livet

Final Battle:
För dig - Lars Winnerbäck
Sista striden? 

"Det här är slutet på resan och början på en ny
med dig, med dig, med dig"

Kanske är den sista striden slagen när den nya resan börjar.


End Credits:
I'm natures mosquito - Jonathan Richman
Hahahaha! Sammanfattar mig bra.

"Well now, little mosquito, there must be
Well, some reason for you that I just can't see
- Well, there is, well you're right,sir
You see, God put me here just the same as he put you, so:
I'm natures mosquito"

Jag surrar, jag sticks, men gud skapade även mig så ni får allt stå ut med mig... ;-)


Slå på shuffle!
/Louise, Löjligt Långhårig


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback