Hel och ren

Jodå, jag kan glatt meddela att tandläkarbesöket gick hur bra som helst. Tackar för tipset Johanna om Bo tvärs över gatan, det blev istället en akuttid hos Sofia tvärs över gatan. Hon var också bra, och tandsköterskan bäst (hennes hand var trevlig att hålla i under bedövningsfasen...). Men Herr H, hur tänker du egentligen...? Skulle jag, skiträdd för tandläkaren, sätta prestige i och känna mig stolt om jag lagar UTAN bedövning?! Det här handlade snarast om att jag ta sig över gatan och beställa en tid utan att svettas sönder. Håll dina goda råd för dig själv när de bara är absurda....morr.

Nu är jag iallafall lagad och glad, tandläkarna tog hand om tandvårdsabonnemangsflytten till Skåne ("DET ska du INTE behöva tänka på, vi fixar allt sånt") och jag har för första gången på flera år EN speciell tandläkare, som jag faktiskt känner förtroende för - bara en sån sak att hon frågade mig om jag var rädd. Hon borde få en hyllningssång. Eller nåt.

Skåne är fantastiskt
/Louise

Kommentarer
Postat av: Herr H

Ja du Lojs, det är inte lätt att vara du - eller dina tänder heller =)

Trevlig helg på're i alla fall!

2007-11-23 @ 14:07:51
Postat av: martina

bra jobbat! jag har också lite tandläkarskräck numera, sen i våras då jag var tvungen att laga för första gången. sen var jag hos samma tandläkargubbe för några veckor sen, jag vet inte varför för han bara kollade lite och sa att jag måste massera tandköttet så att det blir glatt. alltså inte halt utan glatt som i glad. jag betalade inget den gången vilket kändes lite suspekt. ska dit igen nästa vecka, fortfarande utan att veta varför egentligen. skumt det där.

2007-11-24 @ 17:37:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback