Novembertristess

Nedra November.
Om man nu kan skylla på november; tröttheten, ointresset, apatin, det låga självförtroendet. Inte-få-ändan-ur-vagnen-beteendet. Den där jädra hemtentan som ligger och hånflinar och ögonen som känns som om de krupit in minst fem centimeter i skallen. Hålögdhet. De två sakerna som håller tankarna igång varje dag: Hur ska jag hålla mig varm (åh yllesockor, önskedröm)? och När ska jag få sova lite till?

Det är rätt trist.

Egentligen hänger nog det mesta på att jag måste se till att få in den där tentan, men inspirationen är så borta.
November är en månad då man behöver ha någon bredvid sig hela tiden, beredd med kramar, uppmuntrande ord och hemlagad mat. Man behöver få besök, man måste få sudda bort allt jobbigt för en stund och måla världen i råsa glitter. Låtsas att allt är fint och bra. Jäkla november. Maktlöshet inför all skit som händer i världen. Åh, tristess, gråa månad, förbannelse så tråkigt allt är. Gnäll gnäll. Ynk ynk. Saknad.

Miserabelt tråkigt må jag säga.
/Gnällapan

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback