Så vänder vi på bladet, och vad hittar vi nu där....

Eller så vänder man på allt och gör antingen en urfegning eller ett strategiskt bra beslut: man skriver inte hemtentan utan satsar istället på den andra kursen man läser. Det får bli en omtenta eller ingen tenta alls, den som lever får se.

Fantastiskt hur snabbt novembertristessen vände - häpp! så var jag iväg och klättrade och häpp! det var ju hur roligt som helst! Jag blev än en gång påmind om varför jag har en sele och ett par trånga jävlar till skor hängandes i mitt rum. FÖR ATT DOM SKA ANVÄNDAS eftersom det är ROLIGT ATT KLÄTTRA. JAg kanske skulle behöva tatuera in det på kroppen nånstans om jag skulle tveka nån gång igen. Klätteri, klättera. Nu blir det två gånger i veckan, och nästa vecka ett litet inhopp på Malmös klätterklubb där Emma ska köra slut på mig med sina finurliga övningar.

Efter att ha gjort slut med hemtentan och sen jag klättrat mig trött sov jag gott för första gången på en vecka - inga drömmar om mord eller misshandel utan istället en lite lätt corny dröm som ingav hopp om livet.

Ikväll blir det träning av luciasånger, pepparkaksdeg finns att köpa på ICA (håll emot, köp inte, förät dig inte...neeej), och mina element verkar få upp värmen.

Det är ju ganska fint, ändå.
/Louise

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback