Skräck och panik under borden

Åh, förskräckelse och handsvett.
Jag har skaffat mig ett hål i tanden, jag känner det och jag kan se det (med hjälp av pannlampa och spegelkompass). Tandvårdsabonnemanget gäller för Täby och jag befinner mig i Lund. Pest. Bestämmer mig för att det får väl bli en dyr historia, jag kan inte vänta till jul med åbäket. Handsvett och ångest. Jag avskyr att gå till tandläkaren. Jag hatar lukten, det är vidrigt när de gräver i munnen på mig och ångestvrål och gny: ljudet av borren. Och minnet av när jag senast borrade och bedövningen inte räckte till. Då inte längre handsvett utan all annan svett du kan tänka dig.

Vill inte vill inte vill inte vill inte.

Men man måste ju.
Tandläkaren ligger mitt över gatan så jag tog mod till mig och gick dit för att beställa tid, men ack ett sånt antiklimax när jag ryckte i dörren: det var stängt på grund av utbildning. SNOPET. Hade varit så mycket bättre att få det avklarat eftersom jag nu måste gå hela helgen och bli mer och mer inbillningssjuk (dvs jag har snart hål i alla tänder i käften). Det hade varit så fint om de haft en tid idag också, för vi har en lövblåsarkille här utanför som blåst löv med ett högst enerverande ljud sen klockan 07.30 i morse.

Lövblåsarljudet hade med all säkerhet låtit högre än den jävla borren som kommer plockas fram.


Med ilande tand och löften om alla möjliga kariesförebyggande åtgärder
/Louise, ynkligt rädd för borrar

Kommentarer
Postat av: Anonym

Äh man ska vara glad när man kommer till tandis man kanske får ett bokmärke ju:)

Postat av: Herr Hå

Bit ihop! eller... nej, öppna käften och bit ihop mentalt =) Se det som en utmaning, laga utan bedövning. Gjorde jag - gjorde skitont - ilade som fan - mådde lite illa efteråt men var så väldans stolt över mig själv att jag vågade.

Jag tror inte du vågar ;)

2007-11-20 @ 15:15:17
Postat av: Johanna Sørensen

Har du fått bestællt en tid ænnu? Tips: Bo Karlsson ær bra, och han ær en av dina tandlækargrannar. Fast kanske har han en gigantisk kø, jag gissar att han ær populær.
Han var iaf bra nær jag var liten, och jag skulle tro att han fortfarande ær det..

2007-11-21 @ 20:52:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback