Dörr-problem * 2

Men jag glömde ju berätta om det konstiga som hände i helgen! (nu kommer folk tänka och säga att "men Louise, sånt där gör du ju heeela tiiiden" men det ska jag säga att det gör jag banne mig inte alls. Bara ibland. Nu blev jag nästan lite sur här så nu vet jag inte om jag vill berätta om vad som hände. Men okej då. Bara för att ni ber så snällt)

Jo. Det var som så att på söndagen när vi skulle köra hem till Skåneland så stannade vi på en mack för att mata bilen och våra magar. Och så skulle jag bara prata lite med några som ville in i bilen (jag skulle bara låsa upp sådär på avstånd som man gör nuförtiden med plippmojängerna) och samtidigt så pratade jag med några andra inne på macken, och jag råkade missa det faktum att jag....

....stod mitt i dörröppningen, skjutdörrar javisst jajemensan, och PANG! sa det så fick jag en smäll i bakhuvudet samtidigt som jag fick en smäll rakt över näsan (och över mina glasögon för att göra det ännu mer smärtsamt). AJ AJ AJ! Jag lyckades alltså klämma huvudet i ett par skjutdörrar. Hur coolt är det? Inte särskilt coolt. Rätt ocoolt. Och väldigt smärtsamt.... (kunde inte ha glasögon på några dagar för det blev glasögonskador på näsa och bakom öra) (ännu mindre coolt).

Jag blev därefter upplyst om att skjutdörrarna har små sensorer som gör att dom öppnas om man står en liten bit ifrån dom - med andra ord sitter där inga sensorer som känner efter om det står nån borttappad jävel mitt emellan de öppna dörrarna. Kunde dom ju ha sagt innan, tycker jag. Fast de kanske inte trodde att nån skulle få för sig att stå där....

Å alla långsamma tanter och farbröders vägnar,
och alla förvirrade jävlar,
för att inte tala om alla jättelånga taxars skull
önskar jag nu att sensorer sätts upp i mitten av skjutdörrarna!

Förresten är det nog en dålig höst ur dörrsynpunkt för mig. Har hänt flera gånger att jag gått för fort i snurrdörren på SOL i Lund och således gjort fina näsavtryck på glassnurrdörren. Pang. Igen. Har nu börjat gå med en arm utsträckt framför mig så att jag liksom får en kofångare. Det går mycket bättre nu. Det blir bara tumavtryck på rutan.

Hopp och tjpp
/Lojs

Kommentarer
Postat av: Herr H

Men Lojs - om det suttit sensorer i mitten av dörren hade de ju aldrig stängts...

YES!! Bisserwessern vinner igen =)

2007-10-22 @ 23:10:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback