Skojs

Dagens roliga:

Var på banken och fixade och när jag är på väg ut så hojtar en man till och säger "Hallå! Är det du som glömt dina brallor??" och min första impuls var att titta ner om jag glömt ta på mig byxorna i morse. Nu hade jag som tur inte gjort det (glömt byxorna alltså) utan det var någon annan som hängt upp sina nyligen kemtvättade byxor på en bordskant och herrn trodde nu att dessa var mina. Nejnej, men tack iallafall. Och vilken tur att jag inte gick runt halvnaken!

Helgens roliga:

Tja, en massa Norrköpingsflickor är väldigt roliga tillsammans och som pricken över i-et så såg det ut som om den lille thailändske servitören skulle storkna under tyngden av alla tallrikar. Han liksom sjönk djupare och djupare ner i golvet. Och så Sophies och min gräddvispningstävling, den var finfin (särskilt när jag vispade så att det stänkte över halva köket).

Nästa helgs roliga:

Snart (fredag) far vi i Lunds studentspelmanslag, Lustspel, upp till Linköping för att tävla (och försvara förra årets vinst) i Studentspelmanslags- VM. Har hunnit med tre träningar och är för tillfället lite lomhörd på högerörat så man kan inte klaga på ljudnivån i vårat spelmanslag iallafall..... 32 pers tror jag att vi blir som ska tränga ihop oss på scenen i dansrotundan i Linköpings folkets park. VM är klockan 21.30-00.30 och Lustspel (vi) spelar som 8e lag, för er som vill komma och titta/lyssna! 150 kronor för studenter och biljetter säljs i dörren. Tokhärlig musik och stämning utlovas!

Halvzebran är hos doktorn nu, så snart ska vi ut och erövra världen.

Tut-i-luren
/Lojsan med lite för mycket tinnitus än normalt

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback