H-A-G, H-A-G (köp-varm-korv, köp-varm-korv)*

Freud sa att drömmarna baseras på dagsrester; saker som hänt under dagen.
Sen sa även Freud att i princip ALLT kan anknytas till sexualitet - drömmer du om byrålådor så är det kvinnans kön, drömmer du om stegar är det mannens....

...jag kan lätt se vart det barkar åt med min dröm, men den var absurt rolig iallafall:

Jag drömde att jag och en tre-fyra andra människor var utklädda till varmkorvar i bröd (jag hade även en senapsträng över hela magen samt en piffig mössa med en sån där korvände på). Vi var så fina så och höll på att skratta oss fördärvade åt våra kostymer som vi fått på oss för att utföra uppdraget att.....

...leverera kajaker till dörren hos folk!! "Home delivery kayaks!"
Man kan ju iallafall inte klaga på att jag har tråkigt när jag sover.



I övrigt så var jag och klättrade igår, ack och oj så dåligt det går för mig. Börjar nästan fundera på om jag ska satsa på frimärkssamling eller nåt annat mindre muskelkrävande, för det är halvkul att inte ens ta sig upp från insteget. Suck. Men det är väl bara att gno på (för frimärkssamlingar är SÅ tråkiga).

Åter till pluggandet (som ännu inte startat)
/Lojs

*alla blockflöjtsentusiaster som tvingats leka med Eva-med-gnälliga-rösten vet PRECIS vad jag menar!

Kommentarer
Postat av: martina

åååååhhh!! jag kommer ihåg blockflöjtstimmarna som om det vore igår! eller blockflöjtskvartarna kanske jag borde säga. och gnälliga gnälliga tanten. som aldrig gillade mig efter det att vi flyttat hem från ungern för att jag inte spelade "på hennes sätt". nä för jag hade ju bara haft en lärare från kodály-institutet som kom HEM till oss tre kvällar i veckan och tränade med mig i typ två timmar. oj vad mycket inneboende aggresioner det fanns här kände jag nu. haha.

2007-09-23 @ 20:37:13
Postat av: martina

och spelar man åt andra håller så blir det Spa-ni-en är ett land...

2007-09-23 @ 20:38:50
Postat av: Louise

mmmm.....jag kan fortfarande känna lukten av dammigt trä...aaahhh....
Hoppas aggressionerna lugnat ner sig, förresten har jag din altflöjt hemma hos mig, sen ett halvt sekel tillbaka...hm, säg till när du vill ha tillbaks den...

2007-09-24 @ 15:42:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback