Hufvudbry

Om effektivitet kunde mätas på en skala så skulle dagens mätare peka under noll, med vissa undantag då mätarnålen gör små dödsryck upp mot "kan tänkas kallas en mild grad av effektivitet". Men det är ju så mycket att tänka på och jag har ett så litet huvud att det känns som om det tenderar till att explodera snart. Jag skulle behöva se ut som den där indiska guden med åtta armar, fast istället för att imitera en bläckfisk så skulle jag vilja ha åtta huvuden - varsitt huvud för varje tidsupptagande tanke.

Huvud nummer Ett kunde få ta hand om den jävla förkylningen som däckat mig, satans också....det finns inget värre än att vara halvsjuk - för risig för att masa sig till föreläsningen men inte tillräckligt sjuk för att få ligga nerbäddad i sängen och tycka synd om sig själv.

Huvud nummer Två kunde läsa alla texterna som jag borde läst inför föreläsningen (12 satans kapitel!)

Huvud nummer Tre skulle ha läst de texter jag ska bygga mitt paper på (som det ser ut nu kommer det ta avstamp i en reseskildring från 1918 hos samerna, kopplas mot djupekologi som därefter ska problematiseras mot ekofeminism, kristendom och hållbar utveckling....väldigt smalt spektrum, eller hur...?!). Eventuellt kunde huvud nummer Tre få använda en hand till att börja skriva.

Huvud nummer Fyra skulle komma på vad jag ska göra med min utbildning, liv och leverne. Ska jag läsa en master i miljövetenskap, eller kanske det där om strategisk kommunikation, eller..... en sak är säker; jag pallar inte att flytta igen. Inte än på ett tag.

Huvud nummer Fem kunde få skriva blogg, för det har jag egentligen inte alls tid med just nu.

Huvud nummer Sex kunde läsa ut Sameboken anno 1918 av den självgode konstnären Ossian.

Huvud nummer Sju kunde få fundera på vart jag vill resa i vår/sommar och hur långt budgeten skulle räcka. Tibet? Mongoliet? Ullared? Ändhållplatsen på T-banans röda linje?

Huvud nummer Åtta
skulle få en fet smäll för att det inte uppfostrat alla andra huvuden till att göra vettigare saker än vad de gör nu.

Åter till studierna
/Lojs, med ett knippe huvuden

Kommentarer
Postat av: Jenny

Hej! Låter ju som att livet leker i Lund... Hoppas du blir frisk nog att njuta av det fina höstvädret snart i alla fall! Kan ju bjuda in dig på ett stopp i Mälarhöjden ifall den röda tunnelbanelinjen fortfarande lockar i vår ;-) Det finns mycket spännande där att se vet du! Sen vet jag inte om morfars öknamn "orientexpressen" är så korrekt, men ändå.
*kramis*

2007-09-25 @ 19:39:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback