Ketchup-effekt eller livet på ett bananskal

Om jag råkade klaga på den trista vardagen förra veckan, så glöm det. Här händer det grejjer: i lördags när jag bevistade ett gäng trädklättrande Fältbiologer hittade jag en tjej i ett träd som visade sig anställa bussvärdar till Naturbussen i Lund. Hepp, sa jag, det vore ju skoj. Idag är det kirrat; jag är anställd och kommer i vår åka buss på småvägar runtom Lund för fulla muggar. Tur att jag inte har anlag för åksjuka. Idag blev jag även uppringd av en väns moder som jobbar på en skola - hepp! Jag ska vara lärarvikarie imorgon. I matte....men åk 8 och 9- matte borde jag väl klara av. Även fast jag uppenbarligen inte kan dela 56 kronor på två.... (Duo Malmö-Lund).

Lägg även till att det blivit inte bara en utan TVÅ spelningar till på Kulturen! Och att jag ska gå med i spelmanslagets styrelse. Och att jag läser dubbelt (retorik och pedagogik). Att klättringen är tokrolig och att vi kör två gånger i veckan. Och, slutligen har jag skaffat ett Gerda-kort och har blivit förtjust i gympastång-passen. Var tvungen att gå på ett för att försäkra mig om att det inte var strippstångs-aerobics. Det var det inte (pjuh). Mycket att göra, men ack så roligt :o)

Ha det gott, igelkott
/Louise


Kommentarer
Postat av: Jennie

Men Louise, det är ju du!
Jag kom in på din sida av en slump när jag letade runt efter lite artiklar som skrivits om menskoppar. Jag läste ditt inläg och tänkte: herre jävlar, henne måste jag försöka klura fram mailadressen till och få med ett citat av till den artikel jag håller på att skriva.
Så såg jag en bild av dig och tänkte: den människan påminner mig om någonting glatt, men så kunde jag inte koppla samman bilden med en verklig person. Så insåg jag att det var för att du inte hade din klargröna jacka på dig. Jag sökte på träd i din sökruta och vipps så hamnade jag här.

You got mail. Som man brukar säga.

2008-05-17 @ 02:11:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback