Läskigheter

Ikväll är det en spännande och läskig kväll.

Kan kanske inte påstå att kriterierna är särskilt högt satta då jag fortfarande är en hostmaskin som knaprar piller tre gånger om dagen och helst har på mig mysbyxor, men jag är iallafall inte längre ensam om det då en annan på korridoren har lunginflammation. Vi har ungefär lika tråkigt båda två och bestämde oss således för att ha en filmkväll. "Åh så mysigt!" sa de andra medans vi muttrade om att vi inte hade något jävla val - en filmkväll är liksom det mest spännande vi kan ha utan att hosta lungorna ur oss. Ungefär. Första filmen var bra och oerhört förvirrande, men så rolig att det inte gjorde något. Ja, det var ju lite jobbigt att när vi båda skrattade så följdes det säkert som amen i kyrkan av varsin enorm hostattack. En tjej stack in huvudet i tv-rummet och vände sedan kvickt, trots att vi bedyrade vår o-smittsamhet. Vad filmen hette minns jag inte längre (fast det handlade om en kille som skrev dikter om stenar och träd och mossar som skulle grävas bort för att ge plats åt köpcentrums. "You rock, rock").

Mellan film 1 och film 2 blev det en promenad upp till sjukhuset där lunginflammationen fick sig en spruta antibiotika, på hemvägen höll vi på att bli påkörda av två cyklister! Fartdårar! Jag sade argt något om att rödljus gäller även cyklister, följt av en massiv hostattack. Kände mig otroligt panchis. Fuck.

Film 2, "Requiem", var läskig. Tack och lov slapp man se demonerna som tjejen var besatt av, men herrejisses vad bra hon spelade. Creepy. Kvällen blev dock läskigare då någon upptäckt att vi har 2 taxibilar ståendes i vår trädgård. I VÅR trädgård!!!!! Jävla as, den är vattensjuk och nu kommer det bli fula hjulspår. Jag känner mig ännu mer panchis. Fast det är rätt läskigt ändå, vid senaste titten så var en orangereflex-gubbe framme vid ena taxin och det bara flöt ut gubbar. Antingen så har bilarna kört jävligt fel, och fastnat i leran, eller så har de fått för sig att vår trädgård är en ny taxicentral. Eller så är det en maffiauppgörelse. Teori 3 känns mest trolig, världen är så sjuk så varför inte i vår trädgård..... Saken blir inte mindre läskig av de där ljusstrålarna som snurrar runt på himlen, det känns som om man är med i Batman (Gotham City?). Jag hoppas de dumma taxisarna kör ner i vår damm. HAHA. Den är verkligen asäcklig så det vore rätt åt dem.

Creepy och crêpes låter rätt lika, men tänk så olika innebörd det är av orden.
Bortsett från om man skulle få en crêpe med äcklig fyllning, förstås.

Godnatt
/Louise

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback