Skjut på det

Jag säger som vår vän Timbuktu: "Skjut på det, skjut på det, skjut på det....".

För bara en och ungefär en halv dag innan avresan från Täby till Lund skulle sättas igång så fick jag en tackling i knävecken och stöp som en fura - padong! och Hej influensa. Jag hoppas att figuren som skulle suttit bredvid mig på tåget njöt av det extra rumputrymmet. Jag njöt sannerligen inte av soffan och frossan iallafall. Och jag njuter definitivt inte av det faktum att min tenta går av stapeln på måndag....eftersom jag lämnade både miljöbalk och speciallagar nere i Lund "eftersom de var så tunga att bära, och dessutom har jag ju en hel vecka på mig i Lund att plugga". Fiffiga Fia slår till igen. Inte för att min hjärna är i ett speciellt skarpt skick just nu, men det känns rätt fånigt. Men, skjut på det, skjut på det. Jag får skriva omtentan istället. Man ska inte jaga upp sig i onödan.

Tyvärr fick jag ju också skjuta på träffen av släkten senaste tillskott - systersonen som föddes ungefär 12 timmar innan jag blev sjuk. Det var en mycket besviken lillasyster som inte fick följa med till BB för att träffa plutten, men, som min kloka mor sa (trots att hon är en ko) (nejnej....inte är hon en ko. Men Ferdinand är bra): han är nog ganska liten om några dagar också. Tur det, tänk om pojken utvecklat skäggväxt, målbrott och lynnigt humör under bara en vecka! Skrämmande. Skjut på det, skjut på det.

Avslutningsvis kan jag sammanfatta från sjuk-soffan-framför-tv:n att:
-Martin Scorsese's dokumentär om Bob Dylan, "No direction home", är underbart bra. Se den. Nu!
- Att få se första avsnittet av Greys Anatomy var skitkul.
- Outsiders om "sopfolket" gav en rejäl tankeställare. Fasen vad mycket mat som slängs.

Lund, snart kommer jag ner.....
/Louise

Kommentarer
Postat av: Anonym

ryktet säger ju till och med pär-konrad kommer vara ännu mindre när du ser honom om de nu ska hålla på och krympa när de kommit ut! :) så no worries!

2008-01-08 @ 21:28:45
Postat av: martina

ja och det var jag som skrev det där men internet samarbetar lite dåligt ikväll!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback