Stresstresstresstress

Huh.

Den lugna sköna våren råkade förvandlas till en orgie i stress istället. Bingo! Jag skulle ju bara ha ett jobb, men så blev ett till kastat efter mig. Tjong, så var man på förskolan 3 dar i veckan, på bussen 2 dar i veckan och de övriga dagarna (de så kallade "lediga dagarna") ägnas åt att plugga. Jag ska inte gnälla...men jag gör det ändå....

Min kropp tål helt enkelt inte stress och det är pinsamt att jag aldrig kan lära mig det. Nu går jag med nåt skitvirus i mig som aldrig riktigt slår ut - pyttefeber, halvont i skallen, småstelt i nacklymfarna, miniont i halsen. Ordentligt trött iallafall. Inte tillräckligt för att stanna hemma helt, inte tillräckligt för att vara 100 procent på banan. Huh.

Var finns platser utan stress? Nån söderhavsö? Sitta och peta tånaglarna och knacka ner en kokosnöt då och då. Stressande vid bara tanken. I en stuga ute i skogen? Jag är rädd för björnar = stress. Nej, livet levs här och nu, men den där klockan, den där kalendern, den där telefonen och datorn hetsar på, blåser upp stormar och fäller mig. Jag jobbar nu för att kunna vara ledig i sommar, så att jag kan resa Sverige runt och ha det fint. Stress.....borde kanske istället lägga mig under en korkek och bara njuta av 8 veckors ledighet.

112681-32
Jajjemensan Karl-Bertil. Men du hade det mindre stressigt, det slår jag vad om.....skitunge.

Suck, stön och pust
/Lo

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback