Fortsättningen

Okej.

Detta blev inte slutet. Jag fortsätter skriva, kanske till och med lite oftare än förut.

Livet i Lund rullar på. Allt som oftast sitter jag på tåget till Helsingborg för att lära mig mer nyttigheter på Masterprogrammet i Strategisk kommunikation. Jag lämnade miljövetenskapen och kanske kan jag koppla ihop den med kommunikationen, kanske inte. Utbildningen går i hög fart och denna vecka skall en massiv hemtenta skrivas som avslutning på vetenskapsfilosofi-kursen, ett ämne som jag är milt sagt handikappad i. Jag är en väldigt konkret människa och filosofiska utsvävningar har alltid fått det att krypa i kroppen på mig av irritation (jag pallade inte ens att läsa "Sofies värld" när jag var yngre, trots att jag var en bokmal av stora mått). Men snart, snart. Kanske alldeles för snart....så är kursen slut och jag får kasta mig in i organisationsteori och management. Längtan kan jämföras med en uttorkad persons drömmar om vatten.



Annars? Spelar folkmusik i Lustspel och kan äntligen dansa polska, goda försök till bakmes och nästa år ska jag kunna dansa herrsteg också. Vill spela hela tiden, lära mig spela bättre på tvärflöjten och så vill jag testa att spela sopransax, för den har så vacker ton....nån som har en på lager? Har lagt av med klättringen för denna höst iallafall - har ändå aldrig tid och tid krävs för att få till nån utveckling. Halvmesyrer är tråkiga.

Sen är det nog inte så mycket mer. Längtar efter att få ligga i soffan en halv dag och se på film och vara seg; att kunna ha tid med det. Och så längtar jag till pepparkakor och advent och juldofter.

Kram på er alla
Louise

Kommentarer
Postat av: Anonym

Ja! :o) Älskade blogg! Jag tänkte som du, Louise, ska nog försöka skriva lite oftare. Byta ut nån timme träning i veckan mot nån timme skrivträning istället. För med bara en massa jobb ligger den mentala biten efter. Jag saknar plugga samtidigt som det är fantastiskt skönt att inte ha några föreläsningar och tentor. Ambivalent?! Ja, kanske... Kramis!!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback