Världens Bästa Människa...

...är jag när jag stänger av baklysen på cyklar som blivit parkerade för natten. Iband är det knepigt att hitta avstängningsknappen och då får jag leta ett tag. Då brukar folk titta lite konstigt. Som om jag försöker stjäla baklyset (behövs inte, jag har ett eget som fungerar bra förutom när vägen är guppig).

...är jag när jag hjälper mammor med barnvagnar ner från bussarna. Det är sällan jag hjälper pappor - det verkar inte finnas så många pappalediga i Lund. Eller så åker de inte buss, för att slippa bli hjälpta ner från den?

Idag vill jag ligga på en filt och lyssna på fåglar. Det gör jag inte.
Jag avslutar istället hastigt min inlämningsuppgift, attackerar min komplettering och går på spex istället. Helgen ägnas åt jobb på bussen; sista helgen. Och sen är det en ny vecka med en ny kurs. Puh.

Ta det lugnt i tallskogarna
Lo.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback