Världens Värsta Människa

Vi ska tydligen ska skriva ett "trovärdighetsmanifest" till på onsdag. Den som vet vad det är kan ju säga till.

Ett avslöjande manifest om mig är:

Jag är en människa, tydligen kvinna. Sägs det. Annars hade jag inte fått bo här, i kvinnohuset.
Jag har  kass studiedisciplin men sitter iallafall framför dagarna i ända och låtsas förstå vad jag skriver. Jag ljuger, kära vänner, så ini helvitti. Jag mosar ihop ord och meningar och hoppas att min lärare som tydligen "äter, andas och sover vetenskapsfilosofi" är så pass inteligent att han fattar vad jag skrivit, samt så pass lättlurad att han tror att jag förstår. Jag är vid dagens slut helt väck och kan knappt svara på tilltal. Jag har inte hört av mig till mina vänner ute i landet, som jag lovat, jag har inte köpt ett träningskort som jag borde, jag kommer inte ens ut på en promenad var dag. Jag är gnällig, irriterad och får vansinnesutbrott i vårat gemensamma kök för att folk är små äckel som inte kan rengöra efter sig. Jag är inte nån trevlig människa.  Och tanken som slår är:

är det värt
insatsen?

Kommentarer
Postat av: Lasse

Haha, måste berätta nåt roligt med detta inlägget. Du och Aftonbladet(!) har samma plats i min RSS-läsare, bara olika flikar, så jag trodde stenhårt att "Världens Värsta Människa" var en rubrik i den blaskan! : o )

Bra att du berättar vad du gör, så vet jag att jag inte ska studera någon filosofi!

Kramar

2008-10-15 @ 18:37:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback