Önskelista

Jag vill ha:

* en julkalender (eller, nej, TVÅ julkalendrar! En med choklad i och en vanlig)

* en klippning som gör att håret blir längre!

* frisk- och kryhet i min kropp. Är förkyld igen, och igen, och igen...

* solsken

* ett totalstopp på universitetet gällande grupparbeten. Nu får det väl ändå vara nog snart?!

* jullov, ungefär från imorgonbitti



Ganska rimliga önskemål, inte sant?

- Finaste julkalendern fick jag dock redan förra året, då K hade gjort en kalender till mig där varje lucka innehöll något vi upplevt tillsammans - både i text och bild.

- Håret växer sakta men säkert och jag ser ut som en höstack. Men, även i höstackar kan man hitta...en ...nål..?

- Förkylningen försvinner om några dagar, bergis. Jag skolkade från eftermiddagsföreläsningen och placerade mig i sängen. Kanske ger resultat.

- Såg faktiskt solen genom fönstret reflekteras på ett hus mittemot vårat, så jag såg ju nästan den.

- Idag redovisades skitprojektet från förra kursen, på måndag tar denna kurs slut och tja... det ryktas om grupparbete på nästa kurs också. Bit ihop.

- jullov nu?! Jag har ju iallafall 6 dagar mellan två kurser nästa vecka, det är nästan jullov. Faktiskt.

Så, sett ur den positiva och äppelkäcka synvinkeln så är allt kalastoppen. Men det där snoret i bihålorna hade jag gärna tagit bort för ett ännu bättre välbefinnande.



Skrivet från sängen, och egentligen en hemskt massa blaj...
/Louise



Kommentarer
Postat av: Theres

En alternativ infallsvinkel till äppelkäckheten är att tänka på alla som har det värre och tänka att man nog ändå har det ganska bra. Nästa gång solen går upp över horisonten här på Svalbard är någon gång i februari... ;)

Kram T

2009-11-25 @ 11:32:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback