Skit åsså



Trots en finfin helg på Öland i goda vänners lag, trots whiskeyintag och trots att aktiviteterna inte var särskilt betungande så vann förkylningen som slog till mitt under mötet på fredagen. Nys nys blev svullet svalg blev huvudvärk blev snor blev tappa rösten och hosta. Nu mest totalt utmattad, snorig och med en andedräkt som skulle kunna väcka de döda. Trots. Eller tack vare ångest över uppsatsen och handledaren (har vi hört det förut?), stress över att vara En Duktig Anställd och troligtvis också små basilusker som hoppat på spårvagnen. Fast allra mest den enorma ledsenheten över uppsatsen, då handledaren som vanligt fått mig att känna mig som något likställt med hundskit och inte någon som gått igenom 6 år av universitetsstudier med ändå inte alltför pjåkiga resultat. Positiv feedback finns inte med i vokabulären och minnesanteckningar verkar inte vara ett användbart arbetsredskap. Masteruppsats är väl helt enkelt inte min grej här i livet.

Tills vidare glömmer vi alltså bort allt vad uppsats heter och satsar på att bli friska och på att komma tillbaka till jobbet. Måndag och tisdag blir nog vigda åt Leif GW Persson, 7th Heaven och snor.

"7th heaven, when I see those happy faces...."
/Louise

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback