Idag åker jag inte hem

"Vet du? Imorgon åker jag inte hem"
"Vet du? Idag åker jag inte hem"

För nu bor jag här. Söndagsångesten är som bortblåst, måndagsoviljan likaså. Göteborg alltså. Det känns bra.

Fokus nu är spritt: uppsats-pm inlämnat, möte med handledaren imorgon och mitt i allt detta skall packningen göras klar inför Indien. Vi vet ungefär vad vi vill ha med oss, men vi har ingen aning om det kommer få plats.... Planerna är också sånär klara; de första dagarna är det bröllop som gäller - kanske kommer brudgummen ridande på en elefant (hoppas hoppas!), jag har min nyköpta Drottning Silvia-klänning, det blir herr- och damseparerad shopping då det skall inhandlas UNDERKJOLAR (kors!) och hennamålas händer och sarisar skall lindas. Jag slår vad om att indierna kommer fnissa åt mina jättefötter när det är skoköp på gång. Och så blir det sari-kalas och sen fort iväg till tåget som jag hoppas ser ut som i "Darjeeling Limited". Och upp i bergen far vi, och sen är planerna lite mer suddiga. Vandra, står på schemat, troligtvis Singalila. Men det där med rätt säsong, det får vi allt se. Snö, sa någon.

Vi får väl se.
Indien-resan känns som en gigantisk "på måfå -utflykt", och det är ändå rätt skönt och spännande.
Orutad vardag, liksom. Och halva februari har gått när vi kommer hem.

/Louise

Kommentarer
Postat av: Helena

Ha en underbar resa!Det blir kanske inte "så förvirrat som man kan tro". Störst frågetecken just nu: Silvia-klänning?? Jag vill ha bilder bilder bilder!!!

2010-01-26 @ 12:56:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback