'cause you are my DANSING SHOES young and sweet....

Jag är trött. Efter-festivaltrött. Jag tänkte skriva att jag varit på filmjölk men det har jag inte utan jag har varit på folkmusikfestival (trött...). Det bästa var att jag och Caroline lärde oss finnskogspols och att jag köpte dansskor. De var bara de som hade klack som passade och de var röda. De andra sa att var det någon som skulle ha röda skor, så var det jag, så helt plötsligt var 1400 kronor borta och jag förhöjde känslan i folkdans med 100%. Att ha klackar, röda skor och dessutom kunna glida runt som i en dans i dansen är eufori. Jag är kär!



Nu spelar Hampus gitarr och vi sjunger Ack Värmeland du sköna, Jonnie och en Alf Hambe-låt där stjärnor de spelom, dudilom delom. Min röst bär inte så bra, men jag kan iallafall sätta tonerna rätt. Jag låter mer som en gammal tant med spända stämband....


Kommentarer
Postat av: Therese Asplund

Gu´vilka tjusiga skor. Jag köpte nya tango/salsa skor men inser nu att man skulle haft ett par eldröda! Urtjusigt. Visst blir man ca 100 % bättre dansare?

2010-11-13 @ 21:34:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback