Tanten

Igår var jag på Saronkyrkans secondhand, stans bästa i delad ledning av Holmens marknad. Saron är mycket poppis - kön in var inte av denna värld! Tur för mig att jag kom 5 minuter sent så att jag slapp köa.... Jag fann det jag sökte (anslagstavla, litet bord, taklampskärm, galgar), men det var inte det finaste. Det allra finaste var på Hemköp när jag köpte mig en rädda-livet-på-Louise-smoothie och en tant med rollo rev ner ett gäng annonstidningar. Jag böjde mig ner och plockade upp och hon blev så glad: "åh GULLE DIG!! Men åh, så gulligt!" och tanten var lång och tjusig och hade rött läppstift och gullade mig så det stod härliga till. Och det var så skönt. Jag behövde bli lite gullad! Få känna att jag gjort världens bästa sak, att jag är en snäll och fin sak.

Tack, tanten! Uppenbarligen gjorde jag dig väldigt glad, och du gjorde mig minst lika glad. Om jag bara vågat skulle jag frågat om du ville bli min kompis. Vi kunde gå på stan och göra den osäker. Vi kunde vara fräsiga och färgstarka tillsammans, du och jag, med minst 50 års skillnad och likheter emellan oss. Jag tror vi skulle trivts ihop.

/lill-tanten

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback